Začněte budovat svou
značku už dnes

Zpět na hledání domény

Poradíme vám, jak začít budovat online značku, která vám přivede spokojené zákazníky. Nepotřebujete k tomu rafinované logo ani drahou webovou prezentaci. Nejdřív si ujasněte, jak a čím chcete na okolí zapůsobit, a v čem vynikáte. Originální doménové jméno a výstižný slogan pak vymyslíte snadno.

Výrazná identita (značka) znamená, že máte jasno v tom, kdo jste, a proč jste na světě. Odlišíte se tak od konkurence a utkvíte lidem v paměti. Čím větší o vás bude zájem, tím lépe si budete moct vybírat zakázky. A úměrně tomu zvyšovat i ceny.

Jakmile máte jasno ve čtyřech základních otázkách, snadněji vymyslíte název firmy, texty na web i témata pro sociální sítě. Díky tomu přitáhnete zákazníky, kteří s vámi najdou společnou notu a budou u vás rádi nakupovat.

Tak jdeme na to!
Kdo jsem?

Tohle by měl zákazník poznat na první pohled – ať z vašeho vývěsního štítu, webových stránek nebo vizitky. Pokud váhá, jestli je v reklamní agentuře nebo u kartářky, je něco špatně. Formulujte si jednou větou, kdo jste a co děláte. Například: „Jsme rodinná firma, která vyrábí přírodní kosmetiku z českých bylin

Proč tu jsem?

Jinak řečeno, co je smyslem vaší existence na trhu? Lidé chtějí vědět, proč děláte právě to, co děláte. Poslání své značky zjistíte, když si poctivě odpovíte na následující otázky:

  • Proč jsem založil/a svoji firmu?
  • Co chci na světě změnit?
  • Jaký problém pomáhám lidem vyřešit?
  • V čem vynikám?

Čemu věřím?

Tahle otázka vás přivádí k vašim hodnotám. To je důležitý spojovací článek mezi vámi a vašimi zákazníky. Pokud jste truhlář, který nedá dopustit na tvrdé masivní dřevo, budou u vás nakupovat lidé, kteří oceňují pečlivý výběr materiálu. Napište si pod sebe 15 vět začínajících „Věřím, že…“. Z nich pak vyberte, co je pro vás nejdůležitější.

Proč zrovna já?

Lidé vítají služby nebo produkty, které jim ulehčí život, podnikání, výchovu dětí, otravné papírování apod. Potřebují však vědět, proč si mají vybrat právě vás. Zkuste pojmenovat jednu výhodu, kterou u konkurence nenajdou (říká se tomu „jedinečný prodejní argument“). Například: „Na zákaznické lince jsme vám k dispozici 24 hodin denně.“

A teď prakticky:

Máte-li splněno, můžete začít hledat jméno pro svou značku. Jestli jste profesionál/ka na volné noze, nejlepší volbou je vystupovat pod svým jménem (a přeskočte rovnou k bodu 5). Pokud zakládáte firmu, budou se vám hodit naše tipy pro vymýšlení jména, díky kterému vyniknete v záplavě ostatních.

  1. Rozhlédněte se v oboru a zkuste přijít na jméno, které je jiné než názvy podobných firem. Odpíchněte se od toho, v čem jste jedineční.
  2. Chcete popisný název, nebo zbrusu nové slovo? (Tzn. Barevná kavárna, nebo BlaBlaCar?). Jméno může také naznačovat, co s vámi zákazníci zažijí (jako například značka péřových výrobků Warmpeace).
  3. Sepište si své favority a pak vyzkoušejte, jak které jméno zní, a jestli se bude lidem snadno vyslovovat. (Pro srovnání nabízíme kosik.cz a hearth.net.)
  4. Vezměte výsledný výběr a zjistěte si, pro která jména najdete