E-shop nás v očích zákazníků posunul dál,
než kam bychom bez webu dosáhli.

Jan Marek, ředitel marketingu, Mikov

Zpět na hledání domény

Jsme na nože – ale ne s klienty

Mikov, tradiční český výrobce, jehož „rybičku“ zná v Čechách každý, se zákazníkům věnuje. Zajistí opravu nože, vyrobí čepel na zakázku. Na své doméně chystá novinku – konfigurátor nožů a další inovace, prozradili nám designér Ondřej Němec a ředitel marketingu Jan Marek.

Vy dva jste kolegové, ale každý jste do Mikovu přišel jinak.

Jan: To ano. Já jsem tady přes patnáct let. Jsem místní, po vojně jsem šel sem, první pracovní příležitost. Zažil jsem tu hodně a jsem šťastný, že zejména divoké období po revoluci tahle značka ustála.

Ondřej: Můj táta má dílnu a dělá nože. Mikov jsem vnímal jako manufakturu, kde je obrovský potenciál, ale zvenku se zdálo, jako by to všechno spalo. Napsal jsem panu Paříkovi, generálnímu řediteli, a on mě pozval. Sbalil jsem se a přestěhoval se sem. Zpětně to vnímám jako troufalost a když teď vidím věci v širších souvislostech, uvědomuji si, že musím jít jinudy, než jsem si myslel.

Mikov

Kudy podle vás vede ta cesta?

Ondřej: Tady se dlouho nepřicházelo s novými produkty. A nechceme, aby byl Mikov spojovaný jen s tím, že si lidi pamatují rybičku. Ale když chcete inovovat a přicházet s novými produkty na trh v rámci Evropy a dál, musíte ten trh pochopit a být citlivý na to, co se děje uvnitř firmy. Umět využít výhod, které vám přináší lidi, kteří tomu opravdu rozumějí.

U nás je velký poměr ruční práce. Lidi mají k nožům vztah. Když se podíváte, jak je berou do ruky, když je kompletují nebo kontrolují. Zeptejte se jich, proč mají svou práci rádi a řeknou vám, že proto, že ji můžou dělat pořádně.

Když se objeví nápad na nový produkt,
na Facebooku řešíme s fanoušky jejich názory.

Takže kdyby mohli jít třeba do Viktorinoxu, tak by nešli?

Ondřej: Nejsme Viktorinox. Tam je vše dané. Když si budete přát na noži něco jinak, téměř jistě máte smůlu. U nás je přání zákazníka na prvním místě.

Jan: Máme bližší kontakt se zákazníky. Lidé vědí, že když se na nás obrátí s nožem od nás, budeme se jim věnovat. Způsob, jakým se nám daří komunikovat na sociálních sítích dokazuje, že je to správná cesta.

Ondřej: Když se objeví nápad na nový produkt, na Facebooku řešíme s fanoušky jejich názory. Vnímáme jejich postřehy a promítáme je do výsledku.

Mikov

Co ještě vám pomáhá v on-line podnikání?

Jan: Kompletně předěláváme e-shop a chystáme úpravu sortimentu. Netypické věci přesuneme do zakázkové výroby a zaměříme se na výrobu standardních výrobků. Jestli doposud hlavním místem, kde jste se s našimi noži potkali, byly obchody, tak to brzo přestane platit. Změny, které chystáme na naší doméně, velice posílí možnost získat originální nůž, který vyhovuje individuálním představám a potřebám zákazníka. Konfigurátor, zmíněný e-shop nebo možnost odprezentovat nůž tak, jak si opravdu zaslouží, nás posunou ve vnímání podstatně dál, než kam bychom bez webu dosáhli.

Mikov

Další příběhy

Najděte si skvělou doménu

Uvedené ceny jsou bez DPH, za 1 rok.

Domény, na jaké si vzpomenete – do 3 minut