Nemáme obchodní strategie,
vše komunikujeme přes web.
A přidáváme další domény.

Richard Baar, technický ředitel Daktela

Zpět na hledání domény

Nemáme obchodní strategii, ale dobrou doménu

IT firma Daktela je pozoruhodná v několika ohledech. Nevymýšlí marketingové kampaně, zákazníci jí přibývají a fluktuace lidí je prakticky nulová. Jak je to všechno možné, nám vysvětlil spolumajitel Daktely Richard Baar.

Čím si získáváte nové klienty?

Pozitivní zkušenosti se mezi klienty rychle šíří. Jediné a nejdůležitější marketingové místo je naše doména. Na to, jak jedeme, nemáme žádné obchodní strategie, kampaně ani marketingové aktivity. Všechno komunikujeme přes náš web tak, jak je. A právě přes web se k nám klienti nejčastěji dostávají a kontaktují nás. K CZ a SK doméně postupně přidáváme i další, podle toho, kam expandujeme.

Celá Daktela funguje na stejném systému,
který nabízíme našim zákazníkům.

Jak vyvíjíte své produkty?

Běžně se na trhu dělá to, že se podíváte, co umí konkurence, a začnete to složitě napodobovat. My na to jdeme jinak. Podíváme se, co náš klient, který má potřebu „něčeho nového“, opravdu potřebuje, a pak se rozhodujeme, co je na tom problému nejdůležitější. A připravíme co nejminimalističtější verzi. Zároveň ctíme pravidlo „eat your own dogfood“ – tedy že celá Daktela funguje na stejném systému, který nabízíme našim zákazníkům.

Daktela

O jaký systém se jedná?

O softwarovou ústřednu ASTERISK. Vytvořili jsme vlastní platformu a rychle jsme si udělali jméno. Najednou u nás byli klienti jako INVIA nebo PARFUMS.cz a byli spokojení.

A jsou dodnes?

Ano, jsou. A my neustále sledujeme jejich potřeby. V roce 2009, pět let po založení Daktely, jsme se rozhodli, že se nebudeme soustředit jen na klasické ústředny, které začal dělat kdekdo, ale že naši zákazníci ocení systém, který bude zpracovávat veškerou komunikaci s jejich klienty – hovory, emaily, chaty, sociální sítě, SMS zprávy, prostě všechno.

Daktela

Také váš tým je neobyčejně stabilní. Jak je to možné?

Prostě a jednoduše řečeno – děláme pro klienty spoustu zajímavé práce. A to se projevuje i dovnitř. Máme prakticky nulovou fluktuaci – za deset let odešel jen jeden developer. Pokud u nás člověk přežije zkušebku, tak většinou rychle zapadne a je spokojený.

Bojíte se konkurence?

Každého vítáme. Jde o to, zda na kole opravdu jezdíte. Musíte být cyklista tělem i duší, protože pokud to není váš život, neuživíte se tím a zlomí vám to vaz.

Daktela

Další příběhy

Najděte si skvělou doménu

Uvedené ceny jsou bez DPH, za 1 rok.

Domény, na jaké si vzpomenete – do 3 minut