Domena.cz vyniká rychlostí a přehledností.
Hned vidím, které domény jsou volné.

Tomáš Porazil, UX designér 6 Artisans

Zpět na hledání domény

Inovace bez obsahu jsou k ničemu

Bezbřehé možnosti internetu mají svou stinnou stránku – riziko zaměnitelnosti. O tom, jak se na webu odlišit od konkurence, a jak si najít originální doménové jméno, jsme si povídali s vývojářem Honzou Minárikem a UX designérem Tomášem Porazilem z firmy 6 Artisans.

Čemu se věnuje firma 6 Artisans?

Honza: Tvoříme a vyvíjíme webové aplikace. Zaměřujeme se na inovace a odlišení v online prostředí.

Čím je dneska možné se na webu odlišit?

Tomáš: Obsahem. Inovace jsou jedna věc, ale pokud k tomu nemáte kvalitní obsah, zákazníky si neudržíte.

6Artisans

Jak se to dělá v praxi?

Tomáš: Uvedu příklad tržiště wellness služeb, které jsme vytvořili pro společnost Miton. Služba lidem šetří čas a salonům pomáhá zaplnit méně vytížené časy. Díky kvalitnímu obsahu se nám podařilo vybudovat základnu, ze které vzešel například úspěšný produkt Lavito.cz.

V čem spočívá hlavní inovace vašeho řešení?

Honza: Využili jsme toho, že téměř každý salon má volné termíny, které nedokáže sám prodat. Přestavte si, že vám pracovní schůzka skončí dřív, než bylo v plánu, ale nemáte čas jet zpátky do kanceláře. No a tenhle čas můžete skvěle využít. Najdete si last minute termíny v kadeřnictví, na masáž nebo pedikúru, které můžete okamžitě využít. Bez objednávání týden předem.

6Artisans

Čím se podle vás vyznačuje skvělá webová aplikace?

Honza: Tím, že ji lidi rádi používají. Pomáhá jim v práci nebo jim přináší zábavu a bez ní by zkrátka svět byl horší místo.

Musíte lidem nabídnout šikovné
řešení jejich problému.

To zní jednoduše, ale jak toho dosáhnout?

Tomáš: Musíte lidem nabídnout šikovné řešení jejich problému, jako třeba Lavito. Anebo služba doruky.cz, pro kterou jsme vytvořili systém pro správu objednávek a sms komunikaci se zákazníky. Tahle služba vám zařídí nákup a dodání čehokoli, co právě naléhavě potřebujete. Například čistou košili, když jste se v práci polili kafem, a za dvě hodiny máte důležitou poradu.

Jak může v byznysu pomoct dobře vybraná doména?

Tomáš: Doména by měla být dobře zapamatovatelná, vystihovat obsah webu, produkt, který na ní běží. Je to značka, se kterou si zákazníci produkt nebo firmu spojují.

Jak při vymýšlení doménových jmen postupujete?

Honza: Nejdřív si ujasníme o čem produkt nebo služba je, čím je unikátní a kdo ji bude využívat. Když máme jasno, necháme pracovat fantazii a vymýšlíme různá pojmenování a synonyma a hned si ověřujeme, zda je doména volná. Když každý z nás najde alespoň deset volných názvů, společně je projdeme a hlasujeme o nich. Správný název se často objeví už po prvním kole.

6Artisans

Jak vám v tom pomáhá web domena.cz? V čem funguje jinak než jiné podobné nástroje?

Tomáš: Rychlostí a přehledností. Zadám název domény a hned vidím, které přípony jsou volné a které ne. Navíc můžu rovnou koupit několik domén najednou, v tom je domena.cz unikátní.

Co byste doporučili nově vznikající firmě, která zvažuje různá on-linová řešení na podporu svého byznysu?

Honza: Aby si našla jednoho ověřeného dodavatele, který jí dokáže zajistit ideálně všechny služby. Ušetří tak čas, který může věnovat svému byznysu.


Další příběhy

Najděte si skvělou doménu

Uvedené ceny jsou bez DPH, za 1 rok.

Domény, na jaké si vzpomenete – do 3 minut