Usnadněte zákazníkům cestu k vám

Stránka s kontakty je hodně navštěvovaná stránka webu. Zaslouží si proto dostatek pozornosti při jejím psaní. Přemýšlíte, kdo si čte stránky s kontakty a co tam hledá? Co funguje a co ne? Sestavili jsme tipy, které promění čtenáře v zákazníky.

Proč číst kontakty?

Důvodů, proč návštěvník stránek hledá a čte informace s kontakty, je stejné množství jako produktů a služeb na trhu. Někdo hledá kontaktní adresu, aby mohl přinést do servisu lyže před sezónou a je pro něj podstatné, jak daleko bude muset jet. Další si chce ověřit dostupnost knihy na skladě a tak volá do knihkupectví. A co rezervace stolu na valentýnskou večeři? Hlavně rychle najít telefonní číslo, aby bylo místo. Společným jmenovatelem jsou jasné a rychlé kontaktní informace, na kterých vás uživatel vždy zastihne. Nabídněte jim je.

Funguje to všude?

První a velmi důležitá rada — stránka s kontakty musí být dostupná pro všechna zařízení, včetně mobilních. Dejte možnost každému čtenáři v každé situaci najít ten kontakt, který mu nejvíc vyhovuje. Může jít o zákazníka, který potřebuje telefonní číslo na podporu, aby si ověřil své internetové připojení, ale také o maminku s kočárkem, která hledá na mobilu adresu vaší kamenné prodejny a tu nejrychlejší cestu k vám. Važte si potenciálního zákazníka stejně jako existujícího.

Je tam vše, co hledám?

Každý to má nějak — jeden rád telefonuje, protože tak vyřídí věci rychleji a jiný potřebuje psát e-maily, aby nezapomněl na důležité podrobnosti. Dejte možnost výběru také svým zákazníkům. Pokud si vyberou sami způsob komunikace, budou se cítit uvolněněji a víc vám důvěřovat, že se o ně skutečně zajímáte. Telefonní a e-mailový kontakt jsou samozřejmostí. Pokud vás zákazníci chodí navštěvovat do prodejny nebo do kanceláří, nezapomeňte uvést adresu a čas, kdy vás tam najdou. Potěší také krátké instrukce, jak se k vám zákazník dostane co nejrychleji. Důležité je, aby vás mohl jednoduše kontaktovat.

Mimochodem, pokud se obáváte dát na známost své telefonní číslo nebo e-mailový kontakt kvůli nechtěným telefonátům nebo spamům, vězte, že každá seriózní schránka filtruje nevyžádanou poštu automaticky. Ale hlavně — zákazníci za to stojí.

Zajímá to vůbec někoho?

Už jsme si řekli, kdo čte stránku s kontakty a za jakým účelem. Ale co v něm má vzbudit tato stránka? Pokud ji napíšete originálně, vzbudíte u zákazníka touhu vás kontaktovat. Již nebude váhat ani chvilku a čajové zboží si objedná u vás. Nebo vám zavolá a domluví si termín na stříhání. Anebo napíše poptávku na marketingové školení. Už na svém webu začínáte se zákazníkem budovat vztah. Že to zní trochu jako flirt? Možná. Dáváte mu přeci na sebe telefon. 🙂

Co dál?

Čtenáře jste již zaujali — přečetl si něco o vás, ověřil si kontakty, zda mu vyhovují. A teď neví, jak dál pokračovat v nákupu, v rezervaci nebo hledání. Trendy moderních webů v tom mají jasno — dejte uživateli akční tlačítka. Je zvyklý projevovat svůj názor nebo zjišťovat podrobnosti pomocí akčních tlačítek. V sekci s kontakty se hodí třeba rychlá volba vytáčení telefonního čísla nebo tlačítko na kontaktní formulář. Určitě se neztratí ani možnost rezervace stolu v kavárně či setkání se svým finančním poradcem.

 

A co život mimo webové stránky?

Pokuste se nezaspat na vavřínech. Když už jste zaujali zákazníka svým webem a texty, komunikujte s ním i na sociálních sítích. Buďte mu blíž právě tam, kde tráví nejvíc času. Ukažte mu cestu, jak vás snadno najde na Facebooku, Twitteru nebo na Instagramu. Nebojte, neplatí, že musíte být aktivní na všech sociálních sítích. Vyberte si právě ty, které využívají i vaši zákazníci.

domácí mydlářka nadšená do jógy a čísel