Kam se posunul webdesign od minulého roku a co nás čeká letos? Loni vládly syté barvy, výrazná typografie a asymetrie. Ani letos tomu nebude jinak. K tomu přibyly nové techniky a ještě silnější důraz na osobitost značky.
Animace a animovaná loga
Pohyb dává webové stránce nový rozměr. Můžete jím účelně vyplnit prázdná místa, vyprávět příběh nebo dodat ty správné emoce, které potřebujete v uživateli vzbudit. Animace se dostává do všech typů médií – na web, do reklamy i do newsletterů. Vhodně rozpohybované logo dokáže sdělit myšlenku celé značky.
Mikro interakce
Jsou to drobné animace, které po kliknutí na prvek na stránce vytvářejí jemné vizuální efekty. Jejich užití roste hlavně v mobilních aplikacích, ale i webu dokážou dodat šmrnc, hravost a příjemný dojem z používání.


3D efekty
Čipy v mobilních zařízeních jsou stále výkonnější. To hraje do karet technice trojrozměrné animace, která se začíná hojně uplatňovat v mobilním designu. Vhodné využití 3D vizualizace názorně přibližuje fungování složitých technologických produktů a umožňuje uživatelům hlubší porozumění.

Dimenze a hloubka barev
Co se barev týká, loňským trendem byly tzv. gradienty (barevné přechody), vyznačující se extravagancí barevných kombinací. Nyní přichází na scénu důmyslnější hra se světlem a prostorový efekt, který vzniká prolínáním tvarů a hloubky barev. Barvy se budou více vrstvit a kombinovat. Ve hře jsou i nadále zářivé, až planoucí tóny. Čím dál víc firem používá gradienty i v logu.


Vlastní ilustrace
Časy fotobankových ilustrací jsou minulostí. Chcete-li dát svému webu originalitu, použijte vlastní motivy, které budou ilustrovat právě a jen váš produkt nebo službu. Ilustrace je dnes velmi poptávaný designerský obor, firmy investují nemalé finanční prostředky, aby propůjčily svým aplikacím jedinečnost a jejich značka vynikla v džungli ostatních konkurentů. A samozřejmě vzbudila emoce. Velmi často se uplatňují také animované ilustrace.

Izometrické ilustrace
Jedná se o kreslené 3D ilustrace, ale pouze ve dvojím rozměru. Obrázek je jednoduchý a čistý, ale zároveň má hloubku. Nejčastěji se s nimi budeme setkávat v podobě ikon. Jejich hlavní výhodou je, že působí trojrozměrně, ale díky menší velikosti souboru se na webu načítají daleko rychleji než skutečné 3D výkresy.
