Trendy webdesignu v roce 2020

Zjistili jsme, kudy se letos bude ubírat vývoj webového designu. Vedle minimalismu a působivých efektů přibývá webů, které staví na záměrné nedokonalosti. Kromě jásavých barev se bude častěji objevovat černá.

výrazné barvy, 3D objekty

 

Do přehledu trendů současného webdesignu jsme namíchali příklady webů známých i menších značek, z Česka i ze zahraničí. Stránky, které mají současný šmrnc, totiž může mít i malá firma nebo freelancer. Přesvědčte se sami.

1. Výrazná typografie, minimalistický design

Čím dál častěji se potkáte s weby, kde velkou roli hraje text, vysázený velkým písmem, jako například na stránkách agentury Vandejong. Grafik Jiří Chlebus na svém webu pracuje hlavně s černou a bílou.

osobité ilustrace, výrazná typografie
vandejong.com
výrazné barvy, dark mode
jirichlebus.cz

2. Záměrná nedokonalost, osobité ilustrace

V tomto roce zavane svěží vítr mezi vizuálně přísné weby a stránky, které vás ohromí technicky perfektními animacemi. Hravost sem vnáší ručně psané písmo a originální ilustrace, jak ukazuje web české agentury Butterflies and Hurricanes.

osobité ilustrace
butterflies-hurricanes.cz

3. Gradienty

Po období jednolitých barevných ploch se designéři vracejí k barevným přechodům. Pracuje s nimi stránka webové aplikace Grammarly. Všimněte si, jak gradient využívá zmíněný web agentury Vandejong.

grammarly.com

4. Dark mode (tmavý režim)

Čistě bílé weby ustupují stránkám, které šetří oči i monitory uživatelů. Dark mode si osvojila řada aplikací a tento trend se promítá i do webdesignu. Česká agentura 2FRESH využila černou jako hlavní barvu na hlavní stránce svého nového webu.

výrazná typografie, dark mode
2fresh.cz

5. Rozmáchlé grafické efekty, 3D objekty

Obliba trojrozměrných efektů a animací přetrvává. Krásně si s nimi vyhrála agentura Toyfight. Jinde se k 3D předmětům přidávají pohyblivé plochy sestavené do koláží, jak můžete vidět na příkladu produktové stránky vůně Bad.

3D objekty
toyfight.co
3D objekty, vrstvy
bad.diesel.com

 

6. Vrstvení, plující prvky

Vrstvení, kolážové efekty a plující prvky dodávají stránkám dynamiku a lákají uživatele ke scrollování dál. Zkuste to na webu nizozemského Muzea literatury. V grafice stránek pražské restaurace U Matěje se propojují textové bloky, fotografie a lineární ilustrace (u značky Diesel zmiňované výše jsou to 3D objekty).

vrstvy
literatuurmuseum.nl
vrstvy, paralaxy
umateje1.cz

 

7. Nápadné barvy, kontrastní kombinace

I letos na vás budou z webů zářit odvážné kombinace jasných barev. Na webu agentury Makevision jich najdete daleko víc než na ilustračním obrázku. Stránky značky Fotonaut využívají kontrastní barvy společně s trojrozměrnými objekty, které levitují v prostoru. Celá stránka je v pohybu.

makevision.cz
výrazné barvy, 3D objekty
fotonaut.cz

8. Úsporná navigace

Absence navigační lišty je příznačná pro tento trend, který pokračuje v duchu minimalismu. Přesto nejsou takové stránky nepřehledné, jak se můžete přesvědčit na příkladu webu Pivovaru Matuška.

minimalistická typografie
pivovarmatuska.cz

9. Kombinace typografie a fotek

Prolínání je pro současný webdesign příznačné. Text se mísí s fotografiemi nebo ilustracemi. Stránka tím dostává větší hloubku a živost, jak ukazuje hlavní stránka webu konference Ženy v byznysu.

zenyvbyznysu.cz

 

copywriterka a content manažerka pro DOMENA.cz

Napište komentář:

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

14 − two =