Katalogy nejsou jenom v knihovnách – využijte je k propagaci svého webu

Jednou z možností, jak zviditelnit váš web a zvýšit návštěvnost stránek i prodejny, je registrace své firmy do katalogů. Ne ale do ledajakých. Máme pro vás seznam těch, kde má registrace smysl a poradíme, jak na to.

Registrace do katalogů je jednou z možností pro získání zpětných odkazů (linkbuilding). Zpětné odkazy jsou pro vyhledávače něco jako pozitivní reference, které jim doporučují vaši webovou stránku. Čím více odkazů z kvalitních stránek vede na váš web, tím lepší pozici ve fulltextových vyhledávačích jako Google nebo Seznam získáváte.

Rozdíl mezi vyhledávačem a katalogem

Vyhledávač, přesněji tedy fulltextový vyhledávač, do své paměti postupně ukládá obsah jednotlivých www stránek, e-shopů, jejich URL adres, nadpisů, názvů a popisů stránek. Naopak internetový katalog (např. firmy.cz)  je databáze firem, kde sami přidáváte informace o vaší firmě. Na schválení registrace si někdy počkáte i několik dní.

Co je to zpětný odkaz?

Aby vyhledávače milovaly váš web, musíte je přesvědčit o kvalitním obsahu. Jednou z možností jak na to jít, je nechat jiné stránky, aby odkazovaly na ty vaše. Takovým odkazům se říká zpětné odkazy. Pomohou vám najít a oslovit více zákazníků, kterým by se váš web mohl líbit.

Co získáte registrací své firmy do kvalitních katalogů:

zlepšíte cílení na návštěvníky, zvýšíte návštěvnost vašich stránek, lepší konkurenceschopnost, získáte nové zákazníky, zlepšíte si pozice webu ve vyhledávačích.

Hlavně se dobře připravit

Než začnete vytvářet profily v katalozích, promyslete si, koho chcete oslovit. Vytvořte seznam klíčových slov, podle kterých vás může zákazník hledat a seřaďte je do kategorií. Dejte si práci se sepsáním několika verzí popisů, co dělá vaše firma, vyhněte se duplicitám. Popisy by měly být jednoduché a srozumitelné. Katalogy povolují různou délku textu (přibližně 100 – 500 znaků) a pokud byste měli texty vytvářet pro každou databázi znova, stálo by to zbytečný čas.

Čím víc, tím líp?

Jak jsme už načrtli se zpětnými odkazy, heslo čím víc, tím líp neplatí pro počet registrací do katalogů. Vyhněte se bezhlavé registraci do každého katalogu, který najdete. Vyplatí se registrovat do menšího počtu katalogů, které budou kvalitní. Mnohé další jsou pro vyhledávače neznámé nebo zastaralé a registrací tak jen marníte čas.

Jak poznáte kvalitní internetový katalog? Má v první řadě plnit svůj účel – nabízet uživatelům seznam odkazů na ověřené www stránky a internetové obchody. Členění podle kategorií podnikání je samozřejmostí. Pokud má katalog jen všeobecné sekce, navíc s duplicitami, neztrácejte svůj čas s registrací.

Vyplatí se platit?

Většina katalogů nabízí varianty registrace. Varianty zdarma většinou poskytují základní profil firmy. Ty placené často obsahují výhodnější pozici, možnost umístit do profilu logo, nebo zadat více registrací na jednu společnost. Předem si promyslete, zda pro vás má placená pozice v katalogu cenu. Pokud vaše konkurence tyto pozice nepoužívá, může to být jedna z vašich konkurenčních výhod.

Kde nesmíte chybět

Vybrali jsme pro vás 5 katalogů a 1 tip, které pokládáme za „zlaté stránky internetu”. A vaše firma by v nich neměla chybět. Registrace v nich jsou zdarma a zvládnete je i sami. Nemusíte tedy platit externího člověka nebo firmu, 5 katalogů vám zabere maximálně hodinu.

Firmy.cz

Portál Firmy.cz je velký ručně udržovaný seznam firem v ČR. Všechny firemní profily jsou dohledatelné také na službě Mapy.cz. Šikovný návod, jak přidat firmu do katalogu sepsal přímo provozovatel Seznam.cz. Zde můžete vybírat mezi registrací zdarma a rozšířenou (placenou) variantou.

https://www.firmy.cz/

ZlateStranky.cz

Tento katalog provozuje Mediatel, dřívější vydavatel tištěných Zlatých stránek. Obsahuje více než 475 tisíc zaregistrovaných firem. Tu svou do něj vložíte registrací na webu, případně telefonicky na 841 12 12 12.

Moje firma

Služba od společnosti Google s názvem Moje firma vám poskytne zobrazit otevírací dobu, telefonní číslo, trasu do firmy i fotky a recenze ve Vyhledávání a v Mapách Google. Přidání firmy je zdarma a můžete využít 2 způsoby zápisu – přidejte svou firmu přímo na mapě přes maps.google.com a v levém menu hledejte „Přidat chybějící místo”. Jde to na počítači i v mobilu. Nebo přes přehledné webové rozhraní www.google.cz/business. Čím přesnější informace o firmě zadáte (celý název firmy, adresu, telefon, webové stránky), tím rychleji vás zákazníci najdou. Nezapomeňte vybrat kategorii, ve které vaše firma podniká. Google si udržuje pořádek a proto ověřuje, zda zadané firmy mají správné a aktuální údaje. Proto vám po registraci zavolají nebo pošlou dopis. A pak vás bude vidět vpravo ve vyhledávání Google, budete mít ověřenou Google+ stránku, YouTube kanál, zpřístupněné statistiky, správu recenzí i možnost propojení s Adwords.

https://www.google.cz/business/

Najisto.cz

Katalog Agentury Najisto spadá pod mediální dům Economia a.s.  Momentálně se zde nachází více než 401.000 ověřených firemních kontaktů. Pro bezplatnou registraci projdete několik jednoduchých kroků na https://najisto.centrum.cz/registrace/ a vaše firma bude přidána do databáze. V placené variantě vytvoří Najisto.cz unikátní obsah, který může vložit do zápisu také s použitím vaší vlastní domény – podpoří se hodnota zpětného odkazu i dohledatelnost vašeho webu ve vyhledávačích.

ŽivéFirmy

V katalogu ŽivéFirmy najdete přes 350 tisíc firemních zápisů aktivních firem. Přidejte zde svou firmu zdarma https://www.zivefirmy.cz/firma-add.

 

Existují i oborové katalogy, které mohou být pro někoho přínosem. Před zápisem si ale ověřte jejich kvalitu – projděte si rozdělení kategorií či množství registrovaných firem a zvažte, zda se vám zápis vyplatí.

Posílit pozici v internetových vyhledávačích můžete také jinými způsoby, jako například SSL certifikátem, kterým zároveň zvýšíte zabezpečení vašeho webu.

Napište komentář:

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

2 × 3 =