Jak napsat e-mail, který si každý rád přečte

Určitě to znáte. Připravujete obchodní e-mail na rozeslání zákazníkům, pipláte se s každou větou, mažete, vylepšujete… a po zaslání s hrůzou zjišťujete, že vaše snažení není doceněno ani otevřením. A tak to příště ještě vylepšíte. Stejný výsledek. Zkuste to ale trošku jinak — podívejte se na jednotlivé části e-mailu očima zákazníka, od předmětu až po podpis. Stačí se držet našeho průvodce strukturou e-mailu a vaše zprávy budou zářit v každé schránce.

1. Vzbuďte zájem hned v předmětu

Text v předmětu je jedinečná a často i jediná možnost jak zaujmout čtenáře, aby četl dál. Nechci žádné slevičky ani super akce a už vůbec ne POSLEDNÍ URGENCI!!!. Ty nemá rád ani antispam. Řekněte čtenáři, že vaše zpráva a její obsah mu bude přínosná a užitečná.

Dáváte na známost nový produkt? Předložte čtenáři situaci, kterou mu produkt usnadní — třeba jak ušetří balením svačin do látkových kapes. Nebo informujete o splatnosti faktury? I to lze přívětivě, například že netrpělivě čekáte, až budete moci balík s objednávkou poslat a zákazník se může radovat.

2. Oslovte originálně

Pokud vám to profese dovolí, nebuďte moc upjatí. Pozdravem “Vážení” si zájem nezískáte, ale familiární oslovení “Nazdar Františku” si odložte na později. Co tak začít oku lahodícím nadpisem — třeba poděkováním za zájem nebo za dotaz si rozhodně pozornost čtenáře získáte. Nebo pochvala, jak parádní věc udělali, když se vám ozvali, odzbrojí každého. Dobře se s tím vyspořádal ubytovací portál airbnb.com, můžete se inspirovat:

3. Sdělujte jen důležité

Načančané a hlavně dlouhé texty mohou unavit. Zato krátké a výstižné čteme rádi. Sdělení, při kterém si umím představit, jak lahodná je nabízená káva, nebo jak jednoduše nastavím svůj účet k mé plné spokojenosti, budu ráda sdílet v okolí. Pokud k tomu budete ještě vtipní a uvolnění, radost číst i bankovní výpis.

4. Třešnička

Pozitivní zpráva na závěr přijde vhod. Je to jako úsměv paní prodavačky při odchodu z prodejny. Vzácné a potěší. 🙂 Rozlučte se, pozdravte, popřejte anebo pozvěte čtenáře na svůj web, sociální sítě, valentýnskou akci nebo do nově otevřené prodejny.

5. Máte jméno? Nebojte se ho použít

Nestyďte se podepsat pod svůj e-mail. Dáte tak najevo, že vše, co jste napsali, myslíte vážně a stojíte si za tím. Tak jak znám svého kadeřníka jménem, chci znát i bankéře. A taky chci mít možnost mu kdykoliv zavolat nebo napsat.

Důležitá zpráva na konec — zkuste to všechno napsat gramaticky správně. Potěšíte ty, kdo mají rádi slova. 🙂

Přeji mnoho zdaru při psaní a radost z odepisování.

domácí mydlářka nadšená do jógy a čísel