7 důvodů, proč se naučit e-mail marketing

Váháte s e-mailingem jen proto, že nechcete zákazníky otravovat spamem? Poradíme vám, jak na to, aby z pravidelné rozesílky měli prospěch vaši klienti i vaše podnikání.

pravidelný e-mailing vám usnadní dobře vybraný nástroj.

Způsobů, jak posilovat značku a vztah se zákazníky, existuje několik. Jedním z nejefektivnějších, ale mezi menšími podnikateli stále podceňovaných, je pravidelná e-mailová komunikace. Samozřejmě z e-mailu na vlastní doméně.

Vysvětlíme vám, co vám rozesílka newsletteru může přinést a proč se nevyplatí hromadné rozesílání z adresáře v e-mailu.

1. Budujete značku tím, že svým zákazníkům posíláte užitečný obsah. Fotograf na volné noze může posílat newsletter s odkazy na své články o focení, majitelka wellness studia personalizované zprávy k svátkům a slevou na masáže, lektorka jazyků týdenní zpravodaj s novinkami ze světa jazyků.

TIP: Nabídněte svým (potenciálním) zákazníkům možnost registrace do newsletteru. Získáte tak kontakty na zákazníky, kteří mají o vaše služby (a obsah) opravdový zájem.

Základem dobrého obsahu je užitečnost.
Registrace k odběru newsletteru z webu lektorky Lucie Gramelové

2. Nástroj pracuje za vás. Když na svůj web umístíte formulář k odběru newsletterů, nástroj nové kontakty automaticky zanese do databáze, a naopak vyřadí ty, kdo se z odběru odhlásí. E-mailové adresy si navíc můžete postupně rozdělovat do skupin (segmentů) například podle místa nebo na stávající a potenciální zákazníky. Tomu pak můžete uzpůsobovat obsah, který rozesíláte.

TIP: Jste z Brna a vyrábíte zákusky a dorty. Newslettery s novinkami a slevovými akcemi budete cílit na zákazníky z jihomoravské metropole, tipy na recepty z vašeho blogu plošně i na ty mimobrněnské.

zpravodaj je výborný nástroj pro budování značky
Ukázka z newsletteru marketingové konzultantky Magdaleny Čevelové

3. Zvýšíte si návštěvnost webu tím, že na něj přivedete čtenáře vašeho e-mailingu. Klíčem k tomu, aby lidé otevřeli i vaši příští zprávu, je kvalitní obsah, který nutně nemusí být prodejní. Měl by úzce souviset s vaším podnikáním. Zákazníci pak budou vaše zprávy rádi číst a na váš web se pravidelně vracet. Dejte si záležet na předmětu zprávy a přidejte jasnou výzvu k akci.

TIP: Otestujte si, který předmět na vaše publikum nejvíc zabírá. Vytvořte si dvě varianty předmětu a porovnáním výsledků (otvíranosti zpráv) zjistíte, který text si vedl lépe. Říká se tomu A/B testování a umožňují to všechny nástroje v našem výběru.

Do každé zprávy nezapomeňte přidat odkaz, přes který je možné souhlas se zasíláním odmítnout a odkaz na zásady zpracování osobních údajů.

4. Šetříte čas díky tomu, že nemusíte e-mailové adresy ručně vkládat do skryté kopie, ale jednoduše si do nástroje nahrajete databázi kontaktů, od kterých máte souhlas se zasíláním zpráv. Při nastavení rozesílky je k e-mailu na jeden klik přiřadíte. E-mailová adresa příjemce se mu ve schránce nezobrazí jako skrytá. Vy si ulehčíte práci a prezentujete se profesionálně a věrohodně.

5. Získáte nové a relevantní kontakty a nemusíte nakupovat anonymní databáze, kvůli kterým by poskytovatelé e-mailových služeb (Gmail, Seznam apod.) mohli vaše zprávy vyhodnotit jako SPAM.

JAK TO DĚLÁME V IGNUM: pro začínající podnikatele připravili sérii praktických e-booků Jak budovat byznys online. Na webu jsou volně ke stažení. E-mailový nástroj je propojený s webem a kontakty na zájemce o e-book nám v databázi přistávají automaticky.

E-booky jsou dobrý nástroj pro obsahový marketing.
Sérii e-booků Jak budovvat byznys online si stáhnete na DOMENA.cz

6. Profi vzhled bez pomoci grafika a kodéra. V každém nástroji najdete profesionálně navržené šablony, které si můžete upravovat sami. Při další rozesílce jen aktualizujete obsah a nemusíte nic dalšího nastavovat.

7. Výsledky uvidíte během chvíle, protože hned po rozeslání můžete sledovat, jak je vaše zpráva úspěšná. Nástroj automaticky vyhodnocuje, kolik příjemců ji otevřelo a kdy, jaké procento lidí kliklo na odkazy a kolik se jich z odběru odhlásilo. Okamžitá zpětná vazba vám ukáže, jak byl obsah pro příjemce zajímavý a kde máte prostor pro zlepšení.

TIP: K vyhodnocení se vracejte i s týdenním odstupem – ne každý má čas zprávu otevřít ve chvíli, kdy mu dorazí do schránky.

metriky v Clipsanu vám ukážou, zájem adresátů o váš obsah
Počet otevření vašeho e-mailu uvidíte přehledně zobrazený v grafu. Ukázka z platformy Clipsan.

Foto: Skley on visualhunt.com

Napište komentář:

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

twelve + 12 =