4 případy, kdy se hodí mít .eu doménu

Internetové domény s koncovkou .eu provází pověst domén druhé volby. Jejich obliba ale roste. V České republice je jich registrováno téměř 160 tisíc. Navíc existují pádné důvody, proč si koupit doménu .eu. Třeba když chcete expandovat do zahraničí a chránit svou značku.

1. Plánujete mezinárodní projekt

Máte-li záměr nabízet své produkty do ciziny, ať už na evropský trh nebo celosvětově, je vhodné registrovat si .eu doménu. Pro některé vaše zákazníky může web s touto koncovkou působit důvěryhodněji než doména státu, který možná neznají. Na doméně .eu můžete mít web v různých jazykových mutacích a obsloužit tak široký trh, jako to dělají například značky Esprit, Toshiba nebo prodejce dětského vybavení Nuna.

2. Chráníte svou značku

Když začínáte podnikat, myslete dopředu. Dost možná se z vašeho byznysu brzy stane známá značka a byla by škoda, kdyby vám ji někdo vyfoukl. Kupte si proto kromě národní domény i tu s koncovkou .eu. Zabráníte tak pozdějším komplikacím a vyjednávání s doménovými spekulanty. Zacílení vyřešíte přesměrováním domény .eu na vaši primární adresu, jako to dělá například tvůrce dotazníků Wufoo.eu.

3. Zakládáte instituci

V České republice je doména .eu velice populární u nejrůznějších institucí. Vyjadřuje evropskou sounáležitost a daná organizace tak působí důvěryhodně i navenek. Příkladem jsou stránky hlavního města Prahy, web Svazu účetních ČR nebo třeba prezentace Červeného kříže.

4. Chcete být originální a mít doménu s diakritikou

Koncovka .eu je jedna z mála, která umožňuje použít název domény s diakritikou (například jedině.eu). Takové domény jsou u nás zatím neobvyklé z důvodu nepřístupnosti pro uživatele, kteří nemají českou klávesnici. Řešením je registrace stejného názvu bez diakritiky a přesměrování návštěvníků na doménu s háčky a čárkami.