10 kroků k webu na WordPressu

Webové stránky jsou nutnost i pro malé podnikatele. Jak ví každý, kdo si tím prošel, jejich vytvoření znamená menší projekt, v horším případě menší peklo. Sestavili jsme pro vás seznam postupných kroků k webu, abyste si ušetřili tápání a začátečnické přehmaty.

1. Výběr domény

Internetová doména je prvním krokem k vlastnímu webu. Pečlivý výběr se vyplatí, protože později ji určitě nechcete měnit. Zhoršili byste si dohledatelnost vašich stránek (SEO), protože původní web už byste měli zaindexovaný ve vyhledávačích a s novou doménou byste začínali nanovo. Přečtěte si, jak má vypadat originální a zapamatovatelné doménové jméno, které k vám bude sedět jako ulité.

2. Pořízení webhostingu

Pro zprovoznění webu potřebujete prostor pro vaše data. Pro laika může být výběr webhostingu technický oříšek. V našem článku vám vysvětlíme základní parametry, o které byste se při výběru měli zajímat. Budou se vám hodit i v případě, že si necháte s pořízením webhostingu poradit – abyste věděli, o čem je řeč.

3. Výběr šablony

Šablon pro WordPress najdete na internetu celé stohy. O to těžší je správně si vybrat. Ne vždy je z ukázky dané šablony zjevné, co všechno umí. Ušetřete si vyhozené peníze za šablonu, která nebude splňovat vaše požadavky na vzhled nebo funkce, a podívejte se na výběr námi vyzkoušených šablon pro různé účely. Od portfolia přes firemní web po blog. U každé najdete i popis hlavní výhody.

4. Instalace WordPressu, nasazení šablony

Abyste mohli na web vložit obsah, je třeba nasadit na doménu redakční systém (v tomto případě WordPress) a zvolenou šablonu. Můžete si na to troufnout i sami (většina webhostingových firem dnes umí poskytnout službu s již nahranými daty WordPressu), ale i tak se připravte na to, že se budete muset popasovat s editací DNS záznamů, přihlášením do databáze, a dalšími technikáliemi. Placenou (a srozumitelnou) pomoc na telefonu nebo Skypu nabízí například Petra Vymětalová, která radí všem “počítačovým blondýnám”.

5. Výběr písma

Písmo, jinak také font, se významně podílí na vizuálním dojmu z vašeho webu. Jeho výběr si dobře rozmyslete. Jiné písmo se hodí pro svatební salon, jiné pro válcovnu plechů. Dnes je k dispozici velký výběr písem, které jsou zdarma a hodí se i pro použití na webu. Hledejte na Google Fonts, kde si můžete vybrat ze stovek písem. Jejich výhodou je, že můžete používat ten samý font nejen na webových stránkách, ale i v dokumentech, které posíláte klientům, a zachovat si jednotný styl.

6. Příprava fotografií

Fotografie dotvářejí vzhled vašeho webu a jejich kvalita by tomu měla odpovídat. Základní úpravy fotografií, například vašeho penzionu, zaměstnanců nebo výrobků, zvládnete sami. Našli jsme pro vás návody na jednoduché úpravy fotek, od ořezu přes úpravu kontrastu po základní retuše.

7. Instalace pluginů

Pluginy, zvané také rozšíření, jsou prodlouženou rukou vašeho webu. Do základní šablony si můžete přidat nejrůznější šikovné funkce jako formuláře, zabezpečení nebo dvojjazyčný web. V našem článku, kde najdete výběr těch nejšikovnějších pluginů, vám také poradíme, jak si je nainstalujete.

8. Vložení obsahu

Když máte web po kupě, nastává čas začít vkládat obsah. Obrazový i textový. Texty si můžete napsat sami nebo si ušetřit čas a námahu a najít si na psaní šikovného textaře. V obou případech se vám budou hodit naše tipy pro webový copywriting. Ať víte, jak mají vypadat texty, které dokážou prodat vaši službu nebo výrobky.

9. Zabezpečení webu

O ochraně webu před útoky jsme se zmínili už v bodě 7, věnovaném pluginům. V případě WordPressu je to opravdu nutnost, protože popularita tohoto redakčního systému z něj zároveň dělá snadný terč. O tom, jak si svůj web můžete ochránit, píšeme ve speciálním článku , kde vám poradíme s aktualizací i výběrem SSL certifikátu pro šifrovanou komunikaci.

10. Nastavení analytiky

Spuštěním webu práce nekončí. Abyste věděli, jestli vaše stránky slouží svému účelu a chodí na ně ti správní zákazníci, musíte sledovat jejich návštěvnost. Vysvětlíme vám, co je dobré měřit – například pohlaví, věk a zájmy vašich návštěvníků, odkud na váš web přicházejí, jestli tam provádějí to, co chcete (dokončují nákup, registrují se do newsletteru…). Ukážeme vám, jak si nastavíte Google Analytics. Krok za krokem.

Foto: Brad Barmore on Unsplash

copywriterka a content manažerka pro DOMENA.cz

Napište komentář:

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

fifteen − two =